Aanbod > Personal Branding

In de training leer je jouw kernkwaliteiten kennen en hoe deze effectief in te zetten in je persoonlijke- en werkomgeving. Je creëert een consistent verhaal waarin je jezelf op een constructieve en persoonlijke manier presenteert aan anderen. Dit is zeer effectief bij sollicitatie- en loopbaangesprekken, presentaties en pitches. Ook helpt het young professionals op weg bij de zoektocht naar hun toegevoegde waarde en levert een basis voor ‘intrapreneurship’, ondernemende medewerkers.

Zelfbewustzijn

Dit vraagt om zelfbewustzijn. Wie ben je, waar sta jij voor en hoe wordt dit ervaren door anderen? Ervaringen uit je verleden hebben invloed op je gedrag van vandaag. Door hier bewust van te zijn en verbinding te maken met wat jou beweegt, beschik je over een goed geankerde, persoonlijke energiebron.

Stilstaan bij de vraag: ‘Wat zie je voor je om bij te dragen aan de samenleving?’, legt de basis voor het geven van betekenis en zingeving. Je geeft een bodem aan je verhaal als je weet wat je aan vaardigheden meeneemt. Wat zijn je harde en zachte skills? Dit samen vergroot de impact van de keuzes die je maakt. De training personal branding levert een indruk over jou als persoon en wat je te bieden hebt.

Personal branding in de praktijk

Een salesmanager kreeg tijdens een presentatie de vraag: “Waarom zouden wij met jouw organisatie in zee gaan?” Hij verraste de vragensteller door te vertellen dat hij nu wel een hele uitleg kon geven waarom zijn organisatie zo’n goede partij is, maar dat het wellicht interessanter is te vertellen waarom hij ervoor heeft gekozen bij deze organisatie te gaan werken. Hij vertelde over zijn persoonlijke missie en waar deze aansloot bij de missie van de organisatie. Een persoonlijk geladen verhaal. Dit maakte veel indruk.

Kortom:

Waar sta je voor?
Waar ga je voor?
Wat neem je mee?

Deze training kan zowel in groepsverband
als individueel.

Review

Paul kan mensen inspireren om te kijken naar de ‘vonk’ van waaruit iemand is gaan doen wat hij of zij doet. Met veel persoonlijke aandacht weet Paul een veilige setting te creëren waarin mensen zich verbonden voelen en te durven delen. Op professionele wijze vindt hij diepgang tijdens de trainingssessies en durft hij terug te geven wat hij aan kernwaarden en -kwaliteiten ziet. Een zeer waardevolle bijdrage in het trainingsprogramma sociaal ondernemen waar ik als coördinator geniet van de energie en de emoties die loskwamen tijdens zijn sessies. Het vinden van de juiste elementen voor jouw levensverhaal, de rode draad in jouw leven, wens ik iedereen toe. Alleen dan kun je vanuit innerlijke drive en meer zelfvertrouwen vorm geven aan het pad wat je wilt bewandelen.

Steef van Lokven,  Coördinator Starters4Communities

Doordat Paul zo open zijn eigen verhaal vertelt, nodigt hij je uit om eerlijk naar jouw eigen levensweg te kijken. Hiermee, en met de toolset van de Ikigai, zorgt hij ervoor dat je ziet waar je eigen kracht ligt en wat je hiermee kan en wil doen. Vanuit jouw eigen persoonlijke bijdrage, vanuit je hart, werken in de wereld die je om je heen ziet. Ik heb hierdoor de kracht gevonden om mijn eigen Theatergroep op te zetten waarin de verhalen uit de stad waarin ik leef verteld worden (Theater OverMalbrugen).

Freija Poll,  Zakelijk leider bij Theater OverMalbrugge

Opdracht Starters4Communities

Starters4communities helpt starters en professionals aanjagers te worden van sociale verandering en biedt ondersteuning op weg naar een betekenisvolle carrière. Ze trainen mensen die een bijdrage gaan leveren aan sociaal ondernemerschap en helpen sociale initiatieven en ondernemingen met verduurzamen.

De vraag

Hoe zorgen we dat onze starters staan voor wie ze zijn, weten wat zij te bieden hebben en hier een rond verhaal van kunnen maken?

Aanpak

Samen onderzochten we een drietal elementen:

  • Wat beweegt mij; waar sta ik voor?
  • Wat wil ik bijdragen aan de samenleving; waar ga ik voor?
  • Over welke vaardigheden beschik ik; wat neem ik mee?

De focus lag op persoonlijke waarden, kracht en authenticiteit.
Gebruik is gemaakt van Storytelling, Dialoog, Appreciative Inquiry en Purposemodel Ikigai.

Opdracht Nationaal Register

Het Nationaal Register is gespecialiseerd in commissarissen en toezichthouders. Zij gaan uit van het principe dat stimulerend toezicht staat of valt met de kwaliteit van mensen. Toezichthouden is een vak. Daartoe heeft het Nationaal Register een aantal opleidingsprogramma’s ontwikkeld. Hierin ligt onder andere een focus op bewustzijn en de ontwikkeling van soft-skills.

De vraag

Hoe verhoog je het bewustzijn van gedrag van je medewerkers? Denk aan: wie ben ik? Waar sta ik voor? Wat betekent dit voor het vervullen van mijn functie als commissaris, toezichthouder?

Aanpak

Een masterclass Personal Branding. Met storytelling en presenteren ontdekten we de bron waarvanuit deelnemers bewegen. Focus op consistentie tussen non-verbale en verbale communicatie. Onderliggende waarden werden benoemd en er werd stilgestaan bij wat dit betekent voor het invullen van een rol als toezichthouder.

Deze masterclass is ontworpen via de volgende principes: Storytelling, Dialoog, Waardegedreven Leiderschap en Appreciative Inquiry.

Review

De masterclass Personal Branding was een zeer indrukwekkende ervaring voor mij. Je staat stil bij jezelf en wie je bent als persoon. Je kijkt terug naar jouw verleden en hoe dat jou gevormd heeft tot de persoon wie je nu bent. Het was een heel mooi moment om dit met elkaar te delen. Paul heeft ons goede tips gegeven over presenteren en hoe je naar jezelf moet kijken. Het heeft mij bewuster gemaakt van de keuzes in mijn leven en hoe ik als toezichthouder verder kan groeien. Ik ben zeer tevreden met de masterclass van Paul en raad het iedereen aan!

Marjolein Oleana,
Business manager Tourism Corporation Bonaire NV

Review

Werken met Paul is een exclusief cadeau, mits je bereid bent het onderzoek aan te gaan. Dan laat hij je verrassen en helpt om je eigen woorden te herinneren. Zijn aandacht, humor en scherpte biedt ruimte en tegelijkertijd ‘no escape’ om het cadeau samen uit te pakken. Zo hielp Paul mij voor te bereiden op een spannend sollicitatiegesprek. Door mijn persoonlijke kracht en roeping te verbinden aan de context en vraagstukken waaraan ik wil bijdragen. En dus kreeg ik die baan.

Sabine Koot
Agile Transformation Coach ING

Opdracht Sabine Koot

Privétraining Personal Branding

De vraag

Sabine werkte op de HR-afdeling van ING en was toe aan een volgende stap in haar carrière. Zij besloot te solliciteren op een interne vacature voor ‘Agile Transformation Coach’. Haar doel was duidelijk: ik wil die baan! Haar vraag was ook duidelijk: kan je mij ondersteunen bij het neerzetten van een overtuigend, persoonlijk verhaal?

 

De aanpak

We gingen aan de slag met het helder krijgen van haar persoonlijke ‘why’, los van ING. Wat zijn haar persoonlijke drijfveren? Op basis van haar eerdere werkervaring brachten we in beeld wat haar onderliggende waarden zijn en welke betekenis zij daaraan geeft. Deze inzichten hebben we vervolgens in verbinding gebracht met de onderliggende waarden voor ING om agile te willen werken. Waar kruisen haar waarden met die van de ING? Daar hebben we een verhaal uit gesmeed. In een rollenspel is dit verhaal tot leven gewekt. Er bestond geen enkele twijfel haar de baan te gunnen: ‘In the pocket’.